سودبازرگانی واردات روغن و دانه‌های روغنی صفر اعلام شد0

سودبازرگانی مواد روغنی صفر شد

سود بازرگانی واردات:

وزارت صنعت با ارسال نامه ای به سازمان توسعه تجارت خواستار اعمال صفر شدن سود بازرگانی واردات روغن خام و دانه های روغنی شد.

در پی افت شدید قیمت روغن در بازارهای جهانی میزان واردات این محصول در شش ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با سال قبل ۵۷درصد افزایش یافت که در پی آن واردات این محصول نیز به‌طور موقت ممنوع شد.

در پی نامه وزارت صنعت آمده است با توجه به اعمال تغییرات سود بازرگانی کالاهای اساسی روغن نباتی از ابتدای سال 1402 و نامه دبیر کمیسیون اقتصادی هیات دولت در تاریخ 1402/7/18 منضم به نامه مورخ 1402/7/8 وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر صفر شدن سود بازرگانی واردات انواع روغن خام، روغن پالم و دانه های روغنی طبق جدول از ابتدای سال 1402 ارسال می گردد. تقاضا دارد دستور فرمایید با توجه به اعلام نظر موافق این معاونت، موضوع بررسی و اقدام لازم معمول گردد.
محمد مهدی برادران  معاون صنایع عمومی  وزارت صنعت در نامه ای به مهدی ضیغمی رئیس کل سازمان توسعه تجارت خواستار اعمال صفر شدن سودبازرگانی واردات روغن خام و دانه های روغنی از ابتدای سال 1402 شد. میزان واردات روغن خام سویا با افزایش 166درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 228 هزار و 214 تن رسیده است، همچنین واردات روغن خام آفتابگردان با افزایش 49 درصدی به 513 هزار و 814 تن رسیده است.  

ارسال دیدگاه

×

 

سلام"

× سلام چطور میتونیم کمکتون کنیم؟