فهرست مطالب

ترخیص کالا یكی از مراحل مهم و ضروری در تجارت خارجی است که شامل انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالاها در گمرکات برای ورود یا خروج از کشور می شود. با توجه به اینکه در پرداخت هزینه و دریافت مجوزها قوانین و محدودیت های اداری متعددی وجود دارد، استفاده از تجربه ترخیص کار گمرک می تواند از خسارت های هنگفت جلوگیری کند. گمرکچی به عنوان یکی از باسابقه ترین شرکت های ترخیص کالا، به دلیل تجربه بالا در این زمینه، با تمام محدودیت ها و مراحل کار آشنا بوده و بدون از دست دادن زمان و با هزینه کم محموله ها را از گمرک ترخیص می کنند.

خدمات ترخیص کالا

برای دریافت مجوز ورود یا صادر کردن کالا از گمرک، قوانین، هزینه ها، مجوز و محدودیت های زمانی وجود دارد. وجود نقص در هر یک از گام ها در نهایت منجر به ورود محموله در لیست کالاهای قاچاق یا متروکه می شود. به همین دلیل این خدمات توسط برخی از افراد و شرکت ها به نام ترخیص کار کالا از گمرک انجام می شود.

بعد از ورود کالا از راه های دریایی، هوایی و زمینی به انبارهای گمرک، ترخیص کار با دریافت مجوز از فرد یا شرکت واردکننده مراحل قانونی را طی می کند. از خدمات ترخیص کالا که شرکت یا فرد ترخیص کار باید ارائه دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت قبض انبار از شرکت حمل و نقل واردکننده کالا
  • آماده سازی اسناد و مدارک مورد نیاز
  • اقدام برای دریافت مجوزهای قانونی
  • تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای دریافت اظهارنامه
  • تعیین صحیح هزینه ها در فرم های اظهارنامه برای کاهش عوارض و مالیات
  • کسب مجوزهای قانونی از سازمان های مربوطه
  • ترخیص بار قبل از اتمام محدودیت زمانی
  • ارائه تمام مدارک مورد نیاز برای جلوگیری از ضبط محموله
  • دریافت مجوز ترخیص کالا از گمرک
  • ارائه مجوز ترخیص بار به انبار
  • نظارت بر بارگیری و خروج کالا از گمرک و انتقال به مقصد مورد نظر مشتری
  • ترخیص کالا به صورت موردی برای کالا با شرایط خاص
  • دریافت مجوز برای ورود و خروج موقت کالا
  • ارائه مشاوره برای دریافت معافیت های گمرکی
  • ترخیص کالا از کلیه گمرکات از قبیل گمرك فرودگاه امام خميني، خرمشهر، بندرعباس، بوشهر، گمرك تهران(شهريار) ، گمرك غرب، گمرك فرودگاه پيام (البرز)، چابهار و غیره
  • ترخیص کالا از مناطق آزاد در سراسر ایران

در واقع می توان گفت، خدمات ترخیص بار از گمرک های مختلف کشور، فرد واردکننده یا صادرکننده کالا هیچ نقشی ندارد. بلکه از صفر تا صد مراحل قانونی را به ترخیص کار می سپارد.

ویژگی های بهترین شرکت ترخیص کالا

یکی از بهترین انتخاب ها در تجارت بین المللی، استفاده از خدمات شرکت ترخیص کالا است. شرکت بازرگانی گمرکچی از بدو تاسيس، فعالیت های بی وقفه و مستمر در ارائه بهترين خدمات به مشتريان داشته است. این مجموعه با جذب نيروهای كارآمد، تحصيلكرده، مجرب و باتجربه و ارتباطات قوی سعی در ارتقاء ارائه خدمات بازرگانی و گمركی کرده است. به طوریکه در حال حاضر صفر تا صد این خدمات را ارائه داده و مانع بزرگی در برابر خسارت های هنگفت برای تجار است.کارشناسان و ترخیص کاران گمرکچی از ابتدایی ترین مرحله ثبت سفارش کالا تا ترخیص و انتقال آن به مقصد مورد نظر مشتری همراه شماست. این مجموعه آماده عقد قرارداد قانونی و مشاوره بوده و در هر یک از مراحل کار گزارش دقیق و بدون ابهام به کارفرما ارائه می دهد.

برای اطمینان از اعتبار و درستی عملکرد این مجموعه و سایر شرکت های ترخیص کالا بهتر است موارد زیر را در مرحله انتخاب آنها مد نظر داشته باشید:

  • بررسی مجوزهای قانونی کسب و کار
  • بررسی اعتبار و سابقه فعالیت
  • ارائه مشاوره قبل از عقد قرارداد
  • ارائه قرارداد قانونی و معتبر
  • عدم نیاز به فرد یا شرکت واردکننده در هیچ یک از مراحل کار
  • بررسی نحوه پشتیبانی کارشناسان شرکت در هر یک از مراحل کار
  • هزینه خدمات ترخیص کالا
  • ارائه زمان بندی دقیق برای هر یک از مراحل ترخیص
  • آشنایی و شناخت کافی از قوانین و محدودیت های اداری گمرک
  • شناخت کامل انواع روش های ترخیص
  • بررسی سابقه فعالیت و مدارک تحصیلی و کاری کارشناسان و تیم ترخیص کار
clearance

صفر تا 100 ترخیص کالا

یکی از مزایای گمرکچی، ارائه خدمات صفر تا صد ترخیص کالا از تمام گمرکات ایران است. به عبارت دیگر، بعد از عقدقرارداد و دریافت مدارک مورد نیاز از کارفرما، تمام مراحل قانونی و اداری را طی کرده و بار در محل مورد نظر تحویل داده می شود. خدمات صفر تا صد ترخیص کالا عبارتند از:

  • دریافت قبض انبار از سمت شرکت حمل و نقل
  • تکمیل اطلاعات برای دریافت اظهارنامه گمرکی در سامانه epl
  • تکمیل هزینه ها در فرم اظهارنامه با دقت بالا برای کاهش مالیات و تعرفه های گمرکی
  • دریافت کوتاژ بعد از تایید اظهارنامه توسط کارشناسان گمرک
  • دریافت مجوزهای مورد نیاز از سازمان های مربوطه (با توجه به نوع کالا)
  • ارائه اظهارنامه تایید شده به صندوق برای پرداخت هزینه ها
  • دریافت مجوز یا پروانه سبز گمرک
  • ارائه پروانه سبز گمرک به انبار
  • تحویل گرفتن بار از انبار
  • ارائه مدارک و بازرسی های مورد نیاز در خروجی گمرک
  • انتقال بار به محل مورد نظر کارفرما

معرفی و کار با سامانه ترخیص کالا

بعد از دریافت قبض انبار از شرکت حمل و نقل، مهم ترین کار دریافت اظهارنامه گمرکی است. این اقدامات به صورت آنلاین و از طریق سامانه epl انجام می شود. برای دریافت اظهارنامه لازم است ترخیص کار به گمرک مراجعه کرده و نام کاربری و رمز عبور دریافت کند. در این سامانه اطلاعاتی از قبیل نوع، تعداد و ارزش بار به همراه حقوق ورودی تکمیل می شود. ترخیص کاران حرفه ای و باتجربه در محاسبه حقوق ورودی دقت بالایی داشته و با مهارت کافی با تعیین صحیح آن باعث کاهش هزینه ها می شوند.

علاوه بر صدور اظهارنامه برای طی مراحل بعدی ترخیص، در این سامانه مسیر کار نیز برای هر نوع بار تعیین می شود. مسیر سبز، زرد و قرمز براساس نوع کار و بار تعیین شده و مراحل قانونی آنها با هم تفاوت دارد. مسیر سبز بهترین نوع بوده و بدون نیاز به کارشناسی مجدد، اظهارنامه به صندوق انتقال داده می شود. مسیرهای زرد و قرمز نیاز به کارشناسی، ارائه نمونه بار به آزمایشگاه داشته و حضور ترخیص کار باتجربه تا حد زیادی چالش های موجود در دریافت مجوز را رفع می کند.

اهمیت ترخیصکار با تجربه از جمله کارهای مهم ترخیص کاران انجام امور ترخیص کالا از گمرک است.

مراحل و نحوه ترخیص کالا از مناطق آزاد

برخلاف تصور اغلب افراد، ورود کالا از مناطق آزاد بدون ارائه مجوزهای قانونی امکان پذیر نیست. عدم ارائه مجوزها و مدارک، باعث قاچاق تلقی شدن بار شده و ضبط می شود. تنها مزیت ورود کالا از مناطق آزاد، حذف قوانین و چالش های گمرکی است. ترخیص کالا از مناطق آزاد یکی از خدمات گمرکچی بوده و با طی مراحل زیر محموله را به شما تحویل خواهد داد:

  • تکمیل مدارک مورد نیاز (بارنامه، فاکتورهای شامل اطلاعات کامل درباره نوع، تعداد، وزن و ارزش کالا)
  • ارائه مجوزهای مورد نیاز از سازمان های مربوطه با توجه به نوع کالا و بار
  • دریافت مجوز از کارشناس بازدید کننده بار برای تطبیق آن با فاکتور و اسناد ارائه شده از سوی ترخیص کار
  • پرداخت هزینه های گمرکی به حساب مناطق آزاد
  • دریافت مجوز برای بارگیری کالا و انتقال آن به مقصد مورد نظر

هزینه ترخیص کالا

یکی از اصلی ترین اقدامات در ترخیص بار، پرداخت هزینه ها است. شرکت ترخیص کار با ارائه مدارک و اسناد قانونی به کارفرما در هر مرحله هزینه ها را دریافت و به گمرک و انبار و غیره پرداخت می کند. برخی از این هزینه ها عبارتند از:

  • عوارض و تعرفه های گمرکی
  • مالیات
  • هزینه های انبارداری
  • هزینه کارشناسی و آزمایشگاه
  • بیمه
  • حق ورودی، تخلیه و بارگیری محموله
  • دستمزد ترخیص کار

شرکت های ترخیص کار باسابقه از جمله گمرکچی راه حل های قانونی برای کاهش حداکثری این هزینه ها را ارائه می دهند. کاهش هزینه ها مهم ترین وجه تمایز ترخیص بار توسط ترخیص کار و شرکت های واردکننده کالا بدون اطلاع از قوانین گمرکی به شمار می رود.

ترخیص کالا در کوتاه ترین زمان

براساس قوانین گمرک، بار و محموله ها در بازه زمانی محدودی امکان حضور در انبار را دارند. بعد از گذشت این بازه محموله متروکه تلقی شده و ضبط می شود. به همین دلیل سرعت عمل یکی از مهم ترین ویژگی های ترخیص کار حرفه ای است.

برای بالا بردن سرعت عمل در انجام مراحل قانونی کار، لازم است تجربه و مهارت بالایی داشته باشید. با شناخت مراحل ترخیص هر یک از گمرکات و چالش های قانونی موجود می توان مسیر را کوتاه کرد. کارشناسان گمرکچی در طی سالها فعالیت در این حوزه به این ویژگی مهم دست یافته و در کوتاه ترین زمان اقدامات قانونی را برای ترخیص بار انجام می دهند.

clearance

گمرکچی؛ شرکت ترخیص کالا با حداقل زمان و هزینه

تمام افراد فعال در تیم گمرکچی دارای مدارک تحصیلی و مجوزهای قانونی برای فعالیت در این حوزه بوده و تا امروز صدها پرونده را با موفقیت تکمیل کرده اند. با سپردن فرآیند ترخیص کالاهای تجارت خود به این شرکت نه تنها در وقت خود صرفه جویی می کنید، بلکه از پرداخت هزینه های سنگین و بیهوده نیز جلوگیری می شود. هدف شرکت بازرگـانی گمرکچی در حیطه ترخیص کـالا و صادرات از کلیه گمرکات، تداوم ارتباط با مشتری و کسب رضایت آنها، بالا بردن سرعت عمل، دقت و صداقت در کلیه مراحل، تعیین ارزش و قیمت ترخیص طبق جداول تعرفه های گمرکی است.

جهت استفاده از خدمات ترخیص کالا می توانید از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه استفاده کرده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

×

 

سلام"

× سلام چطور میتونیم کمکتون کنیم؟